ÅREts

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Skamvrån!

Av Max och Frida - 26 november 2012 22:48

Jaa, man får väl skämmas lite, har jag skapat en blogg får jag väl ta lite ansvar också. Trots att Frida försökt få igång ett skrivande då och då har jag liksom aldrig hittat den där lilla gnistan som börjar ett inlägg men nu är det dags! Eftersom man inte ska gråta över spilld mjölk går vi direkt in i bloggosfären.


Idag verkar det som att hantverkarna har lagt de sista pusselbitarna för köket. Sockeln är på plats under kökskåpen, fläkten är fastsatt och inkopplad, och vi har fått handtag på alla lådar och luckor. Lite trist är det för vi började precis få in en rätt bra teknik på att öppna dom med diverse tå och fingergrepp   . Nedan är en väldigt osmickrande och spegelvänd bild, och ja ni ser rätt, det är diskmaskin! Studentlivet är inte så pjåkigt trots allt!


 


Sååå skönt att få det på plats! Vad finns det mer för vardagligt att berätta, idag skrev vi vår tenta i företagsekonomi så har vi lite tur (skicklighet) så kan vi vara klara med den kursen nu. Eftersom ett slut också är början på något annat så drog vi på eftermiddagen ut i skidbacken där vi ska spendera resterande dagar av veckan. På söndag åker vi dessutom till sälen och ska skruva bindningar under det stora skidtestet som kommer att ta plats där.


En liten tråkigare upptäckt har gjorts också, vår käre Doris har börjat strula. Vem är då Doris tänker ni? Audi A6 tänker jag. Varje morgon har batteriet laddats ur lite grann bara sådär precis så att den inte orkar trycka upp sprinten på framdörrarna. Detta leder till ett väldigt akrobatiskt morgonnummer där jag får klämma mig in från baksättet och starta motorn tills batteriet laddats tillräckligt för att kunna släppa in mig den vanliga vägen. Meeeeen det är inte slut riktigt här heller, när passagerar dörren väl öppnats går den inte att stänga igen. Vi stänger och vi stänger men den bara öppnas och öppnas vi kan dock ha kommit på en metod för att lösa detta men den är inte riktigt färdigutvecklad ännu. 

Dessutom har vi ett ess i rockärmen, motorvärmaren! Vi ska bara leta reda på en skarvsladd så kanske det löser sig :)


Jag vill dessutom passa på att gratulera min käre far på sin födelsedag, förhoppningsvis blir min försenade present bättre än den du fick av gud, det vill säga vinterkräksjukan. 


Nu har jag skrivit av mig lite, ska försöka bättra mig lite på det här! 


Med vänlig hälsning 
Max den försvunne bloggaren


 
 
Ingen bild

Mamsen i Tyresö

27 november 2012 22:23

Såååå jäkla fint ni har fått. Men det är ni värda. Kanske ska komma upp på en middag nu när ni har så där fint kök! Hoppas strulet med Doris löser sig. Nytt batteri??? Åk några åk för mig också! Kram från en examinerad skidlärare i sina bästa år!!! Ha...ha..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Max och Frida - 30 januari 2013 21:23

Ja nu är det riktigt mkt smisk i rumpan för Max och Frida som inte har uppdaterat här på urminnes tider. Därför försöker vi kompensera detta med en länk till vår skidlärarblogg http://www.freeride.se/blog/skidlararlinjen/, där lärare Ola skriver om d...

Av Max och Frida - 3 januari 2013 12:15

God fortsättning! Dagarna in på de nya året har spenderats på Vemdalens olika fjäll. Det korta lovet(med skidåkning) övergick snabbt till att kliva i skidorna och styra dom åt skidskolan. Praktiken är nämligen igång, jag i Vemdalsskalet och Max i ...

Av Max och Frida - 22 december 2012 12:11

Efter att ha fått en dag ledig på de senaste 27 dagarna behövdes ett lov, vilopaus, mental återhämtning mer än någonsin. Jag och Frida lämnade våran lilla stuga i Åre för att fira jul tillsammans med våra nära igår och idag har sovmorgonen tagit över...

Av Max och Frida - 14 december 2012 21:11

Idag är det fredag, kanske inte den bästa fredagen i våra liv men det är ändå en fredag! Genom skolan hade vi planerat att testa skidor hela dagen under den stora skidtestarhelgen som vi från och med imorgon ska vara med och praktisera på. Frida kom ...

Av Max och Frida - 10 december 2012 20:44

För att se lite mer om Sälenresan, kika in på klassens blogg! http://www.freeride.se/blog/skidlararlinjen/14461_salen-ar-fantastiskt-/    ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards